Popüler yiyeceklerin sağlığımıza yararları

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 27 Ağustos 2019 Salı, 07:00

Sağlıklı beslenerek sağlıklarını artırmak isteyen bireyler için lezzetli ve besleyici seçeneklerden oluşan besinlerin potansiyel sağlık yararları buyurun sizlerle:

BROKOLİ

Brokoli yüksek oranda lif içerir (hem çözünür hem çözünmez) ve zengin bir C vitamini kaynağıdır. Ayrıca brokoli, A vitamini, demir, K vitamini, B kompleksi vitaminleri, çinko, fosfor ve bitki besinleri bakımından zengindir. Çalışmalar brokolinin potansiyel olarak osteoartritin önlenmesine, cildin UV ışığının etkilerine karşı korunmasına, diyabet kalp hasarının tersine dönmesine ve mesane kanseri riskinin azaltılmasına yardımcı olabileceğini göstermiştir.

KAVUN

Kavun, karpuz ile birlikte, botanik aile Cucurbitaceae ailesinin bir üyesidir. Kavun, kolin, zeaksantin ve beta-karoten gibi bol miktarda antioksidan içerir; bunlar, soğuk algınlığı ile kansere kadar çeşitli hastalıklara ve koşullara karşı koruma sağlar. Kavun potansiyel sağlık yararları arasında astım gelişme riskini azaltmak, kan basıncını yönetmek, sindirime yardımcı olmak, nemli tutmak ve iltihaplanmayı azaltmak sayılabilir.

HAVUÇ

Havuç, harika bir A vitamini kaynağıdır. Ortalama bir yetişkinin günlük ihtiyacının yüzde 210'unu sağlarlar. Havuçların potansiyel sağlık yararları şunları içerir: akciğer kanserinin önlenmesi, lösemi hücrelerinin tahrip edilmesi ve ilerlemelerinin önlenmesinde önemli yere sahiptir.

KARNABAHAR

Karnabahar, daha yaygın olarak lahana sebzeleri olarak bilinen brassica ailesinin bir üyesidir. Kansere karşı koruma sağlayabilen antioksidanlar ve bitki besinleri içerirler. Ayrıca doygunluk, kilo kaybı ve sağlıklı bir sindirim sistemi, öğrenme ve hafıza için gerekli olan kolinin yanı sıra diğer birçok önemli besleyici maddeye yardımcı olan lif içerir. Karnabaharın potansiyel sağlık yararları arasında mutasyonların önlenmesi ve serbest radikallerden kaynaklanan stresi azaltma, kabızlığın önlenmesi ve hafızaya yardımcı olma sayılabilir.

KEREVİZ

Kereviz, çok zengin bir antioksidan, elektrolit ve K vitamini kaynağıdır. Ayrıca, yüksek su içeriği sayesinde, rehidrate olur. Kerevizin olası sağlık yararları: kan basıncını düşürmek, kanseri önlemek ve eklem ağrısını yatıştırmaktır.

FRENK SOĞANI

Frenk soğanı besleyici madde bakımından zengin bir besindir, yani kalorileri düşük olsalar da vitaminler, mineraller ve antioksidanlar gibi faydalı besinlerde yüksek oldukları anlamına gelir. Frenk soğanının potansiyel sağlık yararları arasında, kansere, prostat kanserine, özofagus ve mide kanserine karşı potansiyel faydalı ve önleyici etkiler ile uyku ve ruh hali üzerindeki olumlu etkiler bulunur.