Popüler yiyeceklerin sağlığımıza yararları

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 20 Ağustos 2019 Salı, 07:30

Doğanın bize sunduğu gıdaların yararları tıp alanındaki ilerlemelerle ve yapılan çalışmalarla daha da öne çıkıyor. Sağlıklı beslenmede doğanın bize sunduğu besinlerden pestisit, ilaç kalıntıları ve zararlı bileşenlerden uzak, doğal yaşam koşullarında ve ilaçsız yetiştirilmiş gıdaların hayatınızda dengeli bir şekilde yer alması gerektiğinin farkına varıyoruz. Bu şekilde farkındalıkla hayata geçirilen sağlıklı beslenme düzeninin obezite, kalp-damar hastalıkları ve hatta bazı kanser türlerinin riskini azalttığı gösterilmiştir. Bununla birlikte, hangi yiyeceklerin belirli faydalar için yemesi gerektiğini anlamak bazen zor olabilir, bu yüzden yiyeceklerin listesini sizler için hazırladım ve önümüzdeki haftalarda paylaşmaya devam edeceğim.

Sağlıklı beslenerek sağlıklarını artırmak isteyen bireyler için lezzetli ve besleyici seçeneklerden oluşan besinlerin potansiyel sağlık yararları buyurun sizlerle:

BADEM

Badem, zengin bir E vitamini, bakır, magnezyum, kaliteli protein ve sağlıklı doymamış yağ asitleri kaynağıdır. Araştırmalar, bademlerin kardiyovasküler hastalıkların önlenmesinde, kanser riskinin azaltılmasında ve ömrünün uzamasına yardımcı olabileceğini göstermiştir.

ELMA

Elma, etkileyici beslenme profillerinden dolayı bazen "beslenme güç merkezleri" olarak adlandırılır. Elmalar, günlük C Vitamini (güçlü bir doğal antioksidan ), B-kompleks vitaminleri, diyet lifi, bitkisel besinler (vücudu serbest radikallerin zararlı etkilerinden korumaya yardımcı olan) ve kalsiyum ve potasyum gibi minerallerin ihtiyacının yaklaşık yüzde 14'ünü içerir. Araştırmalar elma yemenin potansiyel olarak demansın (unutkanlığın) önlenmesine ve inme ve diyabet riskini azaltmaya yardımcı olabileceğini ortaya koymuştur.

ROKA

Diğer yapraklı yeşillikler ile birlikte roka, çok yüksek nitrat seviyeleri içerir (100 gramda 250 miligramdan fazla). Yüksek diyet nitrat alımlarının kan basıncını düşürdüğü, egzersiz sırasında gereken oksijen miktarını azalttığı ve atletik performansı arttırdığı gösterilmiştir. Roka potansiyel sağlık yararları arasında kanser riskinin azaltılması, osteoporozun önlenmesi ve egzersiz sırasında kas oksijenasyonunun iyileştirilmesi vardır.

KUŞKONMAZ

Kuşkonmaz diyet lifi açısından çok zengindir ve yüksek seviyede B6 vitamini, kalsiyum, çinko ve magnezyum içerir. Kuşkonmazın potansiyel sağlık yararları şunları içerir: diyabet riskini azaltmak, böbrek taşlarını önlemek ve bebeklerde nöral tüp defekti riskini azaltmak. Kuşkonmaz aynı zamanda vücuttaki sıvı dengesine yardımcı olan ve kan basıncını ve ödemini etkileyen doğal bir idrar söktürücüdür.

MUZ

Muzlar doğal olarak yağ, kolesterol ve sodyum içermez ve potasyum bakımından çok zengindir. Muzların olası sağlık yararları şunları içerir: kan basıncını düşürürler, çocukluk lösemisi gelişme riskini azaltmaya yardımcıdır ve kalp sağlığını destekler.

FESLEĞEN

Fesleğen A vitamini, K vitamini, C vitamini, magnezyum, demir, potasyum ve kalsiyum bakımından zengindir. Çalışmalar fesleğenin iltihaplanmayı ve şişmeyi potansiyel olarak azaltabileceğini, yaşlanmanın zararlı etkilerini önleyebileceğini ve artrit ve iltihaplı bağırsak hastalıklarının tedavisinde faydalı olabileceğini göstermiştir.

PANCAR KÖKÜ

Kırmızı pancar olarak da bilinen pancar, pancarların ve pancar suyunun atletik performansı artırabildiğini, kan basıncını düşürdüğünü ve kan akışını artırabildiğini iddia eden yeni çalışmalardan dolayı popülerliğini yeni bir süper yiyecek olarak kazanmaktadır. Bu, kısmen vücuttaki nitrik oksidi artıran ve kalp ve damar sağlığında önemli bir rol oynayan yüksek nitrat içeriğinden kaynaklanmaktadır. Pancar zengin bir folat ve mangan kaynağıdır ve ayrıca tiamin, riboflavin, B-6 vitamini, pantotenik asit, kolin, betain, magnezyum, fosfor, potasyum, çinko, bakır ve selenyum içerir.