Karantinada 15 kg nasıl verilir?

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 19 Mayıs 2020 Salı, 06:30

Olumlu yemek alışkanlıkları

Evde haftalarca kaldıktan sonra, bazı yetişkinler ve çocuklar kendilerinde farklı bir şey hissediyorlar, evet fazladan 15 kilodan bahsediyorum. 15 kilo, pandemi süresince kötü beslenme alışkanlıkları ve hareketsiz yaşamın bir sonucu olarak karşımıza çıkıyor. Burada yanlızlık ve endişe duyguları, yiyecekleri rahatlamak için yemek gibi duygusal faktörlerde var.

Şimdi ise, hayat normale döndükten sonra takip edebileceğiniz  yeme ve egzersiz rutinlerine başlamak için en iyi zaman. Salgın sürecinin beslenme sürecinizi etkileyecek olumlu yanlarını ele alalım.

Olumlu eğilimler

1. evde yemek

Evde yemek pişirmek beslenme düzeninizi kontrol altında tutmanın en iyi yoludur. Haftada beş kereden fazla evde pişmiş yemek tüketenlerin, üç kereden daha azına kıyasla, yüksek beden kitle indeksine  sahip olma olasılıkları yüzde 28 daha azdı. Karantina döneminde evde yemek yapma eğilimi elbette ki ev yapımı ekmekler, pişmiş ürünler ve kahvaltılıklar hazırlattı. Daha sağlıklı beden için takip edebileceğiniz çok sayıda sağlıklı tarif var.

2. Aile yemekleri

57 çalışmanın bir meta-analizi,tüm sosyoekonomik gruplarda ailece yemek yiyenlerde daha iyi bir beslenme sağlığına sahip oldukları konusunda anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Bunun da ötesinde, Ottawa Üniversitesi'nde yapılan sistematik bir derlemede, sık aile yemeklerinin, yeme bozukluğu, alkol ve madde kullanımı, şiddet içeren davranışlar, depresyon duyguları ve ergenlerde intihar düşüncelerini azaltmaya yardımcı olduğunu göstermektedir. Açıkçası, bir aile ile yemek yemenin kilo alımının ötesinde faydaları vardır ve genel sağlık üzerinde büyük bir etkisi olabilir.

3. Önceden hazırlanmak

Yemekleriniz için alışveriş ve ardından onları evde hazırlamak, her gün tükettiğiniz yiyeceklerin kontrolünü elinizde tutmanızı sağlar. Markete gitmeden önce, hafta boyunca yiyeceklerinizi ve atıştırmalıklarınızı planlayın ve ihtiyacınız olan şeylerin bir listesini yapın. Ayrıca gıda saklama ipuçlarını da göz önünde bulundurun. Hazırlık anahtardır!

Alışverişe çıktıktan sonra, haftanın yemek ve atıştırmalık seçeneklerinin bir listesini buzdolabında tutmak size yardımcı olabilir. Açlık anında rahat yiyeceklere ulaşmak yerine, sağlıklı fikirlerin listesine göz atabilirsiniz.

4. Sağlıklı gıdalar yemek

Zamanından önce hazırlanmak, bu olumlu yeme eğilimine giriyor - iyi niyet ve hazırlık ile daha sağlıklı yiyeceklerin tüketimi mümkün. Yüksek kaliteli protein kaynakları, sağlıklı yağlar, sebzeler, meyveler, fındık ve tohumlar ve kepekli tahıllar içeren dengeli, besin açısından zengin bir beslenme düzenine sahip olmak önemlidir.

Beslenme düzeninizde en sağlıklı yiyeceklerden bazıları şunlardır:

  • Lahana, ıspanak, kara lahana ve pazı dahil yapraklı yeşillikler.
  • Turpgiller, kuşkonmaz, havuç ve lahana,
  • Badem, ceviz, chia tohumu, keten tohumu da dahil olmak üzere fındık ve tohumlar,
  • Otla beslenen sığır eti, soğuk su balığı ve serbest gezinen yumurtalar gibi kaliteli protein kaynakları,
  • Avokado, hindistancevizi yağı ve zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar,
  • Nohut, börülce ve mercimek dahil baklagiller
  • Antioksidan meyveler, örneğin çilek, kiraz, şeftali ve erik
  • Su, çay, maden suyu gibi düşük kalorili içecekler
  • Elma sirkesi, lahana turşusu gibi düşük kalorili çeşniler

5. Güne doğru başlamak

Belki de karantinadan önce sabahları telaşlı olmaya alıştınız, ama şimdi umarım kendiniz için biraz zamanınız vardır. Bu, bazı enerji verici, besleyici gıdalar ve uygulamalarla güne başlamak için mükemmel bir fırsattır. Örneğin sabah smoothie yapmak antioksidan tüketmek için mükemmel bir yoldur. Yaprak yeşillikleri, meyveler ve birkaç sebze ile olabilir.

Sabah ayrıca ilham verici okumalar, dışarıda bir yürüyüş, hedef belirleme ve hatta bazı germe veya yoga ile günün modunu ayarlamak için iyi bir zamandır. Araştırmalar, sağlık önerileri rutin hale geldiğinde, uyumun meydana gelme olasılığının daha yüksek olduğunu göstermektedir. Sağlıklı bir sabah rutini oluşturmak günün geri kalanı için çıtayı ayarlayacaktır.

Bu salgın süresince, evde daha fazla yemek pişirmek, aileyle beraber yemek yemek, besin açısından zengin yiyecekleri seçmek ve bir yemek / atıştırmalık planına bağlı kalmak gibi olumlu yeme alışkanlıklarını takip etmeye başlamanız, yeni bir sağlıklı rutin oluşturmanıza, bu zor zamanda başa çıkmanıza ve vücudunuzun düzgün çalışmasını sağlamanıza yardımcı olacaktır. Şimdi sağlığımıza her zamankinden daha fazla ihtiyacımız var, değil mi?