Hava Durumu

İşletmelerde vizyon misyon yaklaşımı (1)

Yazının Giriş Tarihi: 29.09.2016 09:54
Yazının Güncellenme Tarihi: 29.09.2016 09:54

Yeni yayın döneminde işletme yönetimi alanında her hafta Perşembe günü yeni yazılarımla yine sizlerin karşısında olacağım. Bana bu imkânı veren başta yönetim kurulu başkanımız Nazım Maral Bey olmak üzere Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Hakan Işıkkent ve ekibine sonsuz teşekkürlerimi bir borç bilirim.

Yeni yayın döneminin ilk köşe yazısını işletmelerin son dönemlerde en fazla ihtiyacı olduğuna inandığım iki kavram üzerine yapmak istiyorum.

VİZYON-MİSYON...

Özellikle son yıllarda bütün alanlara damgasını vuran en önemli kavramlardan birisi vizyon kavramıdır.

Birçok araştırmacı vizyonla ilgili araştırma yaparken, vizyon kavramına pek çok farklı anlamları yüklemişlerdir.

Bu doğrultuda, vizyon kavramına genel olarak yüklenen anlamlara bakıldığında birçok tanım ve kavram ile karşılaşmak mümkündür.

"Görmek"  kavramından gelen "Vizyon"  kelimesi, özellikle normal görme organlarının dışındaki melekelerle görme olarak ifade edilirken, rüya, fantezi, trans, hayal, görme, görüş, öngörü, önsezi, hayal gücü, hayal  (Redhouse, 1998)  kavramlarına da vurgu yapılmaktadır, (Kozlu, 1996, s. 1).

Vizyon,  somut bir gelecek görüntüsüdür;  gerçekleşmesini görebileceğimiz kadar yakın, ancak yeni bir gerçek yapılanmanın hayranlığını uyandıracak kadar da uzaktır. (Heintel,1995, s. 115).

Vizyon; politika, sanat, ekonomi, yönetim vb. alanlarında başkalarından farklı olduklarını söyleyen kişilerin, kendilerinden var olduğunu iddia ettikleri, onları takdir eden, benimseyen, izleyen ve yüceltenlerin de farklı olduklarını söyleyen bu kişilerde var olduğunu düşündükleri en önemli niteliktir.

Vizyon, yaratıcı hayal gücünün en mükemmel göstergesi ve insanın birincil hareket nedenidir  (Erçetin, 1997, s. 126).

Bugünkü gerçekliğimizin önünü görme, yaratma, henüz var olmayanı icat etme, henüz olmadığımız bir şey olma yeteneğidir. Belleğimiz değil hayal gücümüzden beslenerek yaşayabilmemizi sağlayan şeydir (Covey, 1998, s. 113-114).

Vizyon, bir gelecek duygusudur.

Bugünün olanaklarını aşan, hayal edilen bir olasılık, bugünü yarına bağlayan entelektüel bir köprü, geçmişi haklı çıkarmak için değil, geleceğe bakmak için oluşturulan bir temeldir (Sullivan, Harper, 1997, s. 10).

Yukarıda vizyonla ilgili yapılan çalışmalardan da görüldüğü gibi vizyonla ilgili birçok tanım bulunurken, bunların ortak noktalarının "gelecek" olduğu da görülmektedir.

Devam edecek...

Kalın sağlıcakla...

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.