CV hazırlarken dikkat edilmesi gereken unsurlar (1)

Dr.Bülent Öz 23 Mart 2017 Perşembe, 08:48

İş arama çalışmalarının en önemli unsurlarının başında özgeçmiş hazırlama gelmektedir. Kısaca CV (CİRRİCULUM ve VİTAE ) olarak tanımlanan bu durum CİRRİCULUM ve VİTAE kelimelerinin bir araya gelmelerinden oluşmaktadır.

Curriculum, Latince koşu, yarış anlamına gelir. Vitaeise; Hayat, yaşam anlamına gelmektedir.CurriculumVitae ise "Hayat yarışı" olarak çevrilebiliriz. Türkçe'de her ikisine karşılık "Özgeçmiş" sözcüğü kullanılmaktadır

CV HAZIRLAMA TEKNİKLERİ

  1. İyi bir CV, hedefe ve işe odaklanmış olmalıdır.
  2. İyi bir CV, kısa ve öz olmalıdır
  3. Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretlerine Dikkat Edin
  4. Sayılar Önemlidir
  5. Pozisyonun Size Uygun Olması Önemlidir
  6. CV'niz Sade ve Temiz Görünmeli
  7. CV Bir Satış Aracıdır
  8. Tekrarlardan Kaçının
  9. Kurallara Uyun
  10. Dürüst Olun

CV DE OLMAZSA OLMAZ TEMEL BAŞLIKLAR

  1. İsim, e-mail, telefon, adres
  2. İş/kariyer hedefi
  3. Eğitim Bilgisi
  4. İş tecrübesi
  5. Yabancı Dil
  6. Bilgi Düzeyi
  7. Bilgisayar Bilgi Düzeyi
  8. Aktiviteler vehobiler
  9. Referanslar

KRONOLOJİK (ZAMAN SIRALI) CV

Günümüzde en sık kullanılan CV şeklidir. Bu formatta kişi aldığı tüm eğitimi ve iş tecrübelerini, en son iş tecrübesinden ve eğitiminden geriye doğru bir tarih sırasında yazar.

Bu tip CV'de çalıştığınız tüm işleri ve alanları detaylı bir şekilde tarihleriyle göstermiş olursunuz. Bu nedenle inceleyen kişi, genel olarak sizin geçmişine yönelik ana bilgileri kolayca anlayabilir.

Buna karşın iş hayatınıza uzun zaman ara vermiş iseniz bu formatı tercih etmeyin. Kronolojik olarak yazdığınız için aradaki boş zaman dilimleri okuyanın zihninde soru işaretleri doğmasına neden olabilir.

BİLEŞİK CV

Bileşik CV aslında fonksiyonel (işlevsel) CV'ye, kısa iş tecrübelerinin eklenmiş halinden ibarettir. İlk önce başarı ve beceriler, hemen ardından da iş tecrübeleri yazılır.

Bu formatta CV'nizi inceleyen kişiye önceki iş tecrübeleriniz hakkındaki  detayları vermiş ve başvurduğunuz pozisyonda edindiğiniz bilgi ve deneyiminizi nasıl kullanacağınızı açıklamış olursunuz. Bu format fonksiyonel (işlevsel) biçime alternatif olsa da, bir çok işyeri halen kronolojik olanı tercih etmektedir

Devam edecek...

Kalın sağlıcakla...