Hava Durumu

Türkiye'de havacılığın öncüsü Bursa

Bursahayat.com.tr'den yayınlanan 'Hayatın İçinden' adlı programın bu haftaki konuğu Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe'ydi. Recep Altepe Bursa'da Havacılık sektöründe yapılan çalışmalar, getirilen yenilikler hakkında çok çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Haber Giriş Tarihi: 08.03.2016 10:37
Haber Güncellenme Tarihi: 08.03.2016 10:37
Kaynak: Haber Merkezi
Türkiye'de havacılığın öncüsü Bursa

Altepe '' Ulaşım,ekonominin atardamarı. Öncelikle kentlerin erişilebilir olması ve ulaşımın çözülmesi bizim en büyük temennimiz en büyük hedefimiz. Ulaşım deyince biz de genellikle bugüne kadar kullanılan en yaygın metod olarak kara ulaşımını kullanıyorduk. Hatta buradan Hacc'a bile karadan gidip geliniyordu. Ama artık dünyada her şey değişti, şartlar değişti. En ufak yerleşim birimlerine dahi artık uçaklarla gidiliyor. Özellikle Türkiye gibi hedefleri olan bir ülke, Bursa gibi hedefleri olan bir kentimizinde bu konuda erişilebilir olması ve hava ulaşımını kullanması artık büyük bir ihtiyaç.'' diyerek sözlerini sürdürdü.

İNSANLAR BURSA'NIN KALBİNE UÇAK İLE İNİYORLAR

''Hava ulaşımı konusunda başta deniz uçağımız var.,İstanbul ile Bursa arasında bir köprü oluşturdu.İstanbullu dostlarımızı da Bursalı hemşerilerimiz içinde başta yöneticilerimiz , iş adamlarımız için vaktin çok önemli olduğu bir dönemde bunların kullanılabilmesi büyük bir avantaj sağlamış oluyor. Burada İstanbul'un merkezinden 15 dakika gibi bir zamanda Bursa'ya iniyorsunuz ve zaman kaybınız hiç olmuyor. Bu büyük bir imkan, büyük bir konfor ve rahatlık. Bu da Belediye imkanları ile tanınmış oluyor. Sırada bunların geliştirilmesi var. Bu konuda sefer sayısının artması gibi çalışmalarımız yoğun şekilde devam ediyor. Yine 12 kişilik bir uçak daha aldık. Ancak bunlar normal uçak bu uçakların denize inebilecek şekilde iniş takımlarının monte edilmesi gerekiyor. Onlarında şuan da montajı yapılıyor. Aynı zamanda bir de prestij tabiî ki. İnsanlar Bursa'nın kalbine uçak ile inmiş olacaklar.''

BURSA'DAN KALKIYORUZ 20-25 DAKİKA İÇİNDE İSTANBUL'DAYIZ

''Diğer yandan da helikopterimiz var. Helitaksi dediğimiz helikopterimiz de tüm Bursalı hemşerilerimize açık. Hem kiralama hem de dolmuş olarak kullanabilme özelliği var. Bursa'dan kalkıyoruz 20-25 dakika içinde İstanbul'dayız. Kısa zamanda rahat bir yolculukla ile yorulmadan İstanbul'a varıp işimizi görebiliyoruz. İstanbul'da 100 ayrı noktada helikopterimiz kullanılabiliyor. Bu alanda da tüm hemşerilerimize hizmet veriyoruz. Onların işlerini görmeye ve zaman kazandırmaya gayret ediyoruz. Bursa artık endüstri şehri Bursa bir üretim şehri artık bir dünya kenti. Dünyada yaşanılabilir kentler arasında ilk 50'ye giren bir tek Bursa var. Bunun da nedeni Bursa'da para kazanma imkanınız var ve kazandığınız para ile tüm nimetlere ulaşma oranınızla bu yaşanılabilir kalite oluşuyor. Aynı zamanda bir de şehrin huzuru katılıyor buna. Bursa'nın bir ucundan diğer ucuna metro ile gidebiliyorsunuz 2,25 TL veriyorsunuz. Bunlar dünya ortalamalarına göre cüzi rakamlar. Ama en modern en kullanışlı ulaşım sistemlerini kullanmış oluyor. İşte uçakta helikopter de bu dönemde bizlerle birlikte gündeme gelmiş oldu. Bursa'nın adını Türkiye'de ve dünyada duyurmuş oldu. Bir çok işadamı ve yöneticilerimiz misafirlerini İstanbul'dan Bursa'ya getiremiyorlardı. Şimdi bu sistem sayesinde rahatlıkla getirebiliyorlar. Bu da büyük bir prestij oluyor. Bu helikopterler bu uçaklar Bursa iş dünyasına da Bursa'ya da büyük bir katma değer sağlamış oldu. Her geçen gün daha da kullanışlı hale geliyor. Bursa'nın da bir dünya kenti olması yolunda büyük bir katkı sağlamış oluyor.''

HEM BURSA HEM TÜRKİYE KAZANDI

''Dünya teknolojilerine çok yakınız bunları değerlendirmek lazım. Ben bu sene içinde hem Rusya'ya gittim Moskova'yı gördüm geçtiğimiz ay da Çin'e gittim Shan gay'ı gördüm. Gerek Moskova'da gerekse Shan Gay'a baktım caddelerde o ülkelerin araçları yok. Bunlar dünyanın dev ülkeleri dev ekonomileri ama demek ki bizler de bu konu da bir atak yapıp dünyada belli bir yere gelmemiz gerekiyor. Bunu raylı sistemlerde gerçekleştirdik. Şuanda dünyada 6 ülkeden biriyiz tramvay yapan. Bursa'da 6 şehirden biri olmuş oluyor. Bursa raylı sistem deyince dünya biliyor. Biz Bursa raylı sistem yapar dediğimiz zaman bu pek anlaşılmamıştı. Biz de az çok konuyu biliyoruz, idealist olmamızın yanında mühendis olmamız ve üretimin içinden gelmemiz de var. Ve sonunda da saç kesme makinesi yapan bir firmaya(Durmazlar) yardımcı olarak,yol göstererek raylı sistem aracı yapmasını sağladık. Bursa eskiden tramvaya metroya 5-6 parça gönderiyordu Avrupa'ya,şimdi aracın kendisini gönderiliyor. Yazılımı dahi yerli.Bunları yaparken yol haritası çizdik,uğraştık ve 3 sene içinde yerli araç üretildi. Bir dünya kalitesindeki bir araç, dünya normlarında üretilmiş bir aracın nasıl üretilebileceğini Bursa'da gördük. Hem Türkiye kazandı hem Bursa kazandı.''

ARTIK BURSALI BİR UÇAK FİRMASI VAR

''Bundan sonra en büyük hedefimiz havacılıktı. Uçak üretmekti ve daha sonra da savunma sanayimiz var. Ve şimdi dedik ki bundan sonrada havacılık sektörüne girelim. Tabiki raylı sistem sektöründe tecrübe edinmiştik. Havacılık konusunda hiç zaman kaybetmeden işe başladık. Tabiki havacılık bize biraz uzak, havacılıkta iddialı hale gelmiş değiliz. Bizde hazır bir proje arayalım dedik onun üzerine inşa edelim ki bizler buralardayken ortaya ürün çıkaralım. Hazır proje ararken hazır bir fabrika bulduk, yaş sınırından dolayı fabrika sahibi ilgilenemez hale gelmiş, fabrikada satılma konumuna gelmiş. Bizlerde buna talip olmuştuk. Daha önce Türkiye'nin neresinde uçak ile ilgili faaliyet var, 19 Mayıs Üniversitesi'nden, Ankara'daki Türk Hava Kurumu'na kadar her yeri dolaştık. İtalya'daki, Almanya'daki kurum kuruluşlarla irtibata geçtik, fuarları dolaştık. Ve sonunda bu bir uçak firmasının satıldığını gördük. Bununla ilgili çalışmalara başladık. O arada da bir satın alıcı güçlü ve bu işin içinden kalkabilecek bir firma lazım. Bununla ilgili de Celal(Gökçen) beyi bir Pazar gecesi aramıştım. Böyle bir firma var alır mısın diye o da 'siz uygun görüyorsunuz alırım' demişti.  Ve hemen faaliyete başladık 10 gün içinde de işlem bitti. Çin'e satılmak üzereydi ama Bursalı malı oldu. Artık B Plas Bursalı bir firma. Almanya'da bu kadar yıllık deneyim yaklaşık 20 küsur yıllık bir fabrika. Almanya'da yüz yılı aşkın süredir süren uçak üretimi deneyimi var. 30 yıllık 40 yıllık mühendisler var ve uçağın kurdu denilen kişiler var. Onların da içinde olduğu sistemi ile birlikte kendi sertifikasyon da veren bir firmaydı bu. Ve bu firmada satın alınmış oldu. Artık bir Türk firması olarak bu yıl ki fuara katılmış olacak.Bursa'da uçak ile ilgili bir sektör yoktu ama artık Bursalı uçak fabrikası var. Artık bunları yapabiliyor,bunları dünyaya satabiliyor. Onun için biz de gerçekten mutluyuz. Hem Türkiye hem şehrimiz adına.''

UZAY VE HAVACILIK BİRİMİ İLK KEZ BURSA'DA

''Bursa raylı sistemlerin merkezi olduğu gibi, otomotivinde merkezi. Daha sonra tekstilin merkezi. Dördüncü olarak da havacılığın merkezi oluyor. Şu anda BTM'yi yaptık. Biz 20 milyon harcadık, 10 milyon da devlet ile beraber 30 milyonluk harcama yaptık. Orası dünyanın en önemli bilim  merkezlerinden biri oldu. En büyük özelliği ise gençlerimizin eğitilmesi. Gençlerimizin kendi elleriyle deney yapması. Çocuklarımız fen ilimlerini gelsinler uygulasınlar burada kendi elleriyle deneyerek yapsınlar. Burada ellememek yasak elleyerek kendin yapacaksın. Kendini geliştireceksin. Bilim Merkezi'ni bundan dolayı kurduk. 300'ün üzerinde düzenek var. Havacılıkta da iddialıyız dedik burada Uzay ve Havacılık birimi de kuruyoruz. Bu konuda Bilim Sanayi ve Teknoloji bakanlığının yaklaşık 60 milyon bir desteği var, 20 milyon kadar da TÜBİTAK'ın desteği var. Bir yandan da Ticaret ve Sanayi odamızda bu ilave birimin inşaatını yapacak. Yaklaşık 20 milyon kadar da orası harcayacak. Orası da orijinal bir birim olacak. 80 milyon liralık Uzay ve Havacılık birimi yapılıyor. Orada yer çekimsiz ortamdan uzay ile ilgili astronomi ile ilgili her türlü eğitim verilecek. Bu da Türkiye'de sadece Bursa'da olacak. Bakın Bursa'da havacılık yoktu, şimdi uçak fabrikamız da oldu. Bu konuda da biz öncülüğü aldık. Bilim merkezlerinde de öncülüğünü aldık.''

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!