Sık yolculuk yapanlar dikkat! Sizin de başınıza gelebilir

Bir havayolu şirketinden 23 Kasım için bilet alan vatandaş, planlanan uçuşu iptal eden şirket tarafından 22 Kasım'da gideceği yere gönderildi. Uçağın bir gün önce kalkması sebebiyle maddi manevi zarara uğradığını belirten tüketici, mahkemenin kapısını çaldı. Mahkeme, tüketicinin bir gün önce ulaştığı kentte yaptığı ulaşım ve otel masraflarının iadesine hükmetti. 

GÜNDEM, 13 Şubat 2018 Salı, 12:23
Sık yolculuk yapanlar dikkat! Sizin de başınıza gelebilir

Genellikle rötar yapan uçaklar, yolcuları mağdur eder. Ancak bu kez planlanandan bir gün önce kalkan uçak yolcuları perişan etti. Dubai'ye gitmek isteyen vatandaş, aylar öncesinden bir havayolu şirketinden 23 Kasım için bir hava yolu şirketinden 3 bilet aldı. Şirket, uçuşun bir gün önceye alındığını bildirince şok yaşayan yolcu ve ailesi, aylar önce planladığının aksine bir gün önce uçağa binmek mecburiyetinde kaldı. Bir gün önce uçak yolculuğu yapmanın madden ve manen kendisine zarar verdiğini belirten yolcu ve ailesi konuyu yarıya taşıdı.


4. Tüketici Mahkemesi'nde havayolu şirketi aleyhine tazminat davası açan yolcu, mağdur olduklarını söyledi. Planlanandan bir gün önce otele giriş yapılması nedeniyle maddi zararları da oluştuğunu belirten davacı, 400'er Euro'dan toplam bin 200 Euro kaybı olduğunu dile getirip 7 bin 300 lira da manevi tazminat talep etti. Mahkemede savunma yapan davalı havayolu şirketi avukatı ise davacının uçuştan 11 gün önce haberdar edildiğini, yolcuların mağdur edilmemesi için son derece ihtiyatlı davranıldığını öne sürdü. İptalin nedeni ilgili sefere ait uçağın tip değişikliğinden dolayı küçülmesinden kaynaklandığını, davacıların bu iptal sonrası sadece 4 saat önce varış noktası olan Dubai'ye gittiklerini dile getirdi. Şirket avukatı yolcuların mağdur edilmediklerini savunarak davanın reddini talep etti.


Bilirkişi raporunu da inceleyen mahkeme, davacıların davalı tarafın talebi üzerine gidiş tarihlerini değiştirmek zorunda kaldıklarına hükmetti. Bu durumun ayıplı hizmet olarak kabulü gerektiğine dikkat çeken 4. Tüketici Mahkemesi, bu nedenle maddi tazminat talebini kabul etti. Her bir davacı için 400 Euro'luk bilet ücreti ile 2 bin 131 lira tutan konaklama masrafının davacılara iadesine hükmetti. Davalı şirketin temyiz müracaatını giörüşen Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, mahkeme kararını onadı. Dört yıl süren dava sonrası, planlanandan bir gün önce uçan üç yolcu, bilet ve konaklama masraflarını tahsil etmenin mutluluğunu yaşadı.

SPOR
Ajax Benfica'yı uzatmalarda geçti
Şampiyonlar Ligi e Grubu'nda Ajax, Benfica'yı 90+2. dakikada attığı golle 1-0 mağlup etti.
DÜNYA
Avrupa Komisyonu İtalya'ya soğuk duş!
Avrupa Komisyonu, İtalyan hükümetinin 2019 bütçe tasarısını reddetti.
EĞİTİM
MEB'den 'pedagojik formasyon' açıklaması
Daha önce sertifika programı olarak uygulanan 'pedagojik formasyon' bundan böyle yüksek lisans pr...
GÜNDEM
Suriye'de rehin tutulan Japon gazeteci serbest
Japonya, 3 yıl önce Suriye'de rehin alınan gazeteci Jumpei Yasuda'nın serbest bırakıldığını açıkl...
ASAYİŞ
Aşağı uçmaktan son anda kurtuldu
Şişli'de, merdivenleri yol zanneden taksici, aracıyla yokuş aşağı uçmaktan son anda kurtuldu. Tak...
EKONOMİ
New York borsası düşüşle kapandı
New York borsasında endeksler, günü düşüşle tamamladı.
Ne kadar isteseniz de seyahat edemeyeceğiniz 5 yer
Manchester United, Shaw'un sözleşmesini uzattı

En Çok Okunan Haberler