Sık yolculuk yapanlar dikkat! Sizin de başınıza gelebilir

Bir havayolu şirketinden 23 Kasım için bilet alan vatandaş, planlanan uçuşu iptal eden şirket tarafından 22 Kasım'da gideceği yere gönderildi. Uçağın bir gün önce kalkması sebebiyle maddi manevi zarara uğradığını belirten tüketici, mahkemenin kapısını çaldı. Mahkeme, tüketicinin bir gün önce ulaştığı kentte yaptığı ulaşım ve otel masraflarının iadesine hükmetti. 

GÜNDEM, 13 Şubat 2018 Salı, 12:23
Sık yolculuk yapanlar dikkat! Sizin de başınıza gelebilir

Genellikle rötar yapan uçaklar, yolcuları mağdur eder. Ancak bu kez planlanandan bir gün önce kalkan uçak yolcuları perişan etti. Dubai'ye gitmek isteyen vatandaş, aylar öncesinden bir havayolu şirketinden 23 Kasım için bir hava yolu şirketinden 3 bilet aldı. Şirket, uçuşun bir gün önceye alındığını bildirince şok yaşayan yolcu ve ailesi, aylar önce planladığının aksine bir gün önce uçağa binmek mecburiyetinde kaldı. Bir gün önce uçak yolculuğu yapmanın madden ve manen kendisine zarar verdiğini belirten yolcu ve ailesi konuyu yarıya taşıdı.


4. Tüketici Mahkemesi'nde havayolu şirketi aleyhine tazminat davası açan yolcu, mağdur olduklarını söyledi. Planlanandan bir gün önce otele giriş yapılması nedeniyle maddi zararları da oluştuğunu belirten davacı, 400'er Euro'dan toplam bin 200 Euro kaybı olduğunu dile getirip 7 bin 300 lira da manevi tazminat talep etti. Mahkemede savunma yapan davalı havayolu şirketi avukatı ise davacının uçuştan 11 gün önce haberdar edildiğini, yolcuların mağdur edilmemesi için son derece ihtiyatlı davranıldığını öne sürdü. İptalin nedeni ilgili sefere ait uçağın tip değişikliğinden dolayı küçülmesinden kaynaklandığını, davacıların bu iptal sonrası sadece 4 saat önce varış noktası olan Dubai'ye gittiklerini dile getirdi. Şirket avukatı yolcuların mağdur edilmediklerini savunarak davanın reddini talep etti.


Bilirkişi raporunu da inceleyen mahkeme, davacıların davalı tarafın talebi üzerine gidiş tarihlerini değiştirmek zorunda kaldıklarına hükmetti. Bu durumun ayıplı hizmet olarak kabulü gerektiğine dikkat çeken 4. Tüketici Mahkemesi, bu nedenle maddi tazminat talebini kabul etti. Her bir davacı için 400 Euro'luk bilet ücreti ile 2 bin 131 lira tutan konaklama masrafının davacılara iadesine hükmetti. Davalı şirketin temyiz müracaatını giörüşen Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, mahkeme kararını onadı. Dört yıl süren dava sonrası, planlanandan bir gün önce uçan üç yolcu, bilet ve konaklama masraflarını tahsil etmenin mutluluğunu yaşadı.

ASAYİŞ
Şanlıurfa'da silahlı kavga: 1 ölü, 6 yaralı
Şanlıurfa'da aralarında husumet bulunan iki aile arasında çıkan silahlı kavgada 1 kişi öldü, 5 ki...
SPOR
Usain Bolt, futbol takımına transfer olduğunu açıkladı
Dünya ve olimpiyat rekortmeni atlet Usain Bolt, bir futbol takımı ile sözleşme imzaladığını duyurdu.
ASAYİŞ
Konya'da otomobil elektrik direğine çarptı: 3 yaralı 
Konya'nın Beyşehir ilçesinde, otomobilin elektrik direğine çarpması sonucu 3 kişi yaralandı. 
TEKNOLOJİ
İşte Samsung Galaxy S9 ve S9 Plus fiyatları
GÜNEY Koreli teknoloji devi Samsung'un amiral gemisi akıllı telefon modeli Galaxy S9 ve S9 Plus t...
BURSA
Başbakan Yıldırım'dan Alinur Aktaş'a ziyaret 
Başbakan Binali Yıldırım, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ı ziyaret etti.
ASAYİŞ
Tuzla'da hırsızlar soydukları marketin sahibini silahla vurdu 
Tuzla'da bir markete gelen 3 hırsız, market sahibini silahla vurduktan sonra kasadaki paraları al...
67 yaşında anne oldu
Ayrılmak istemiyorsanız ayrı kalın

En Çok Okunan Haberler