Marmaray Boğaz Tüp Geçişi'nin ardından Gebze-Halkalı hatlarının da hizmete girmesiyle Avrupa-Asya arasında kesintisiz demir yolu ulaşımının önü açıldı ve Marmaray'dan ilk uluslararası tren geçti. Bu bir dönüm noktası. Çünkü tarihi İpek Yolu'nu canlandırmayı ve ticareti yeniden bu yol üzerinden yapmayı amaçlayan Tek Kuşak Tek Yol projesinin en kritik aşamalarından biri gerçekleştirilmiş oldu.
Haber Giriş Tarihi: 24.03.2019 10:30
Haber Güncellenme Tarihi: 24.03.2019 10:30
Kaynak: Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Tek Kuşak Tek Yol projesi, Londra-Pekinarasında kesintisiz demiryolu ulaşımını öngörüyor. Bu ulaşım kuzeyden, Rusyaüzerinden de elbette mümkün. Ancak yol güneye, yani Türkiye'yi de içine alan güzergaha kaydırılırsa 7 bin kilometre kısalıyor. Bunun için de iki ayrı hattın hayata geçmesi gerekiyordu. Bunlardan biri Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryoluydu ki geçen yıl itibariyle hizmete girdi.
21 MART'TA GİRDİ
Diğeri de Boğaz'ın altından geçen Marmaray ve buna bağlı olan Gebze-Halkalı hattı. Marmaray'a Gebze-Halkalı hattının da bağlanmasıyla 7 bin kilometre kısalan yol hedefine ulaşıldı. Ve Avrupa'dan kalkan ilk tren, bu hattan geçiş yaptı. Azerbaycan Demiryolları tarafından İsviçre'de imal ettirilen ve Ankara-Bakü arasında yolcu taşımacılığında kullanılması planlanan vagonlardan oluşan özel yolcu treni, 21 Mart Perşembe günü KapıkuleSınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yaptı.
Tren, İstanbul'da Halkalı'dan sonra banliyö hattı ve Marmaray Tüp Geçişi'ni kullanarak Ankara'ya ulaştı. Özel yolcu treni, daha sonra Kayseri-Sivas-Erzurum-Kars üzerinden Tiflis'e, ardından son durağı Bakü'ye ulaşacak.
RAYLARA GÖRE ÜRETİLDİ
Ankara-Bakü arasında yolcu taşımacılığı için kullanılacak tren vagonları, Türkiye, Gürcistanve Azerbaycan'daki demir yolu hatlarının ray açıklığının farklı olması dikkate alınarak imal edildi.
Türk demir yolu hatlarındaki bin 435 milimetreyle Gürcistan ve Azerbaycan'daki bin 520 milimetre ray açıklığına uygun imal edilen boji (tekerlek-dingil) sistemine sahip tren, sınırda beklemeden seyrine devam edecek. Marmaray Boğaz Tüp Geçişi ve Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hatlarının ardından Gebze-Halkalı banliyö hatlarının da hizmete girmesiyle Pekin'den Londra'ya kadar kesintisiz demir yolu ulaşımı mümkün hale geldi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Marmaray'dan ilk uluslararası tren geçti
Marmaray Boğaz Tüp Geçişi'nin ardından Gebze-Halkalı hatlarının da hizmete girmesiyle Avrupa-Asya arasında kesintisiz demir yolu ulaşımının önü açıldı ve Marmaray'dan ilk uluslararası tren geçti. Bu bir dönüm noktası. Çünkü tarihi İpek Yolu'nu canlandırmayı ve ticareti yeniden bu yol üzerinden yapmayı amaçlayan Tek Kuşak Tek Yol projesinin en kritik aşamalarından biri gerçekleştirilmiş oldu.
Tek Kuşak Tek Yol projesi, Londra-Pekinarasında kesintisiz demiryolu ulaşımını öngörüyor. Bu ulaşım kuzeyden, Rusyaüzerinden de elbette mümkün. Ancak yol güneye, yani Türkiye'yi de içine alan güzergaha kaydırılırsa 7 bin kilometre kısalıyor. Bunun için de iki ayrı hattın hayata geçmesi gerekiyordu. Bunlardan biri Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryoluydu ki geçen yıl itibariyle hizmete girdi.
21 MART'TA GİRDİ
Diğeri de Boğaz'ın altından geçen Marmaray ve buna bağlı olan Gebze-Halkalı hattı. Marmaray'a Gebze-Halkalı hattının da bağlanmasıyla 7 bin kilometre kısalan yol hedefine ulaşıldı. Ve Avrupa'dan kalkan ilk tren, bu hattan geçiş yaptı. Azerbaycan Demiryolları tarafından İsviçre'de imal ettirilen ve Ankara-Bakü arasında yolcu taşımacılığında kullanılması planlanan vagonlardan oluşan özel yolcu treni, 21 Mart Perşembe günü KapıkuleSınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yaptı.
Tren, İstanbul'da Halkalı'dan sonra banliyö hattı ve Marmaray Tüp Geçişi'ni kullanarak Ankara'ya ulaştı. Özel yolcu treni, daha sonra Kayseri-Sivas-Erzurum-Kars üzerinden Tiflis'e, ardından son durağı Bakü'ye ulaşacak.
RAYLARA GÖRE ÜRETİLDİ
Ankara-Bakü arasında yolcu taşımacılığı için kullanılacak tren vagonları, Türkiye, Gürcistanve Azerbaycan'daki demir yolu hatlarının ray açıklığının farklı olması dikkate alınarak imal edildi.
Türk demir yolu hatlarındaki bin 435 milimetreyle Gürcistan ve Azerbaycan'daki bin 520 milimetre ray açıklığına uygun imal edilen boji (tekerlek-dingil) sistemine sahip tren, sınırda beklemeden seyrine devam edecek. Marmaray Boğaz Tüp Geçişi ve Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hatlarının ardından Gebze-Halkalı banliyö hatlarının da hizmete girmesiyle Pekin'den Londra'ya kadar kesintisiz demir yolu ulaşımı mümkün hale geldi.
En Çok Okunan Haberler
Tekirdağ’da 23 Nisan kutlamaları renkli görüntülere sahne oldu
Bursa'da acı son! Genç antrenörün görüntüleri ortaya çıktı
Esra Erol’da bir ilk! Öldü sandığı annesine kavuştu
Bursa'da İsrail'e protesto, Gazze'ye destek yürüyüşü
Tüyler ürperten olay! Mezarı açıp cesedi yakmak istedi
Korkunç kazada can pazarı!
Nesli tükenme tehlikesi altında! Hakkari’de görüntülendi
Adana'nın ihracatında yüzde 9 artış!
Bursa'da ormanda yolunu kaybeden yavru ayı şehre indi
Bursa'da örnek proje!
Sosyal medya fenomeni Yağmur Taktaş'ın ABD'de sır ölümü!
Bursa'da İnegöl Mobilya Fuarı, kapılarını açtı