Hava Durumu

Kesintisiz enerjide doğru adres UEDAŞ

Türkiye'nin 21 elektrik dağıtım bölgesi içerisinde en büyük dördüncü dağıtım şirketi olan Uludağ Elektrik Dağıtım Şirketi A.Ş. (UEDAŞ) Genel Müdürü Mesut Efe, yatırımlarının ve projelerinin aralıksız olarak sürdüğünü belirterek, "4 il, 56 ilçe ve 2194 köyü kapsayan hizmet alanımızda hedef, kesintisiz ve sürdürülebilir enerji arzını sağlamak" dedi.

Haber Giriş Tarihi: 28.10.2016 10:22
Haber Güncellenme Tarihi: 28.10.2016 10:22
Kaynak: Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Kesintisiz enerjide doğru adres UEDAŞ

2003 yılından beri Uludağ Elektrik Dağıtım bünyesinde görev alan ve şu anda genel müdürlük görevini yürüten Mesut Efe, UEDAŞ'ın Türkiye'nin 21 elektrik dağıtım bölgesi içerisindeki en büyük dördüncü dağıtım şirketi olduğunu belirterek, "Elektrik dağıtım şirketi olarak 4 il 56 ilçe 2194 tane köy 35.500km2 bir alan bir uçtan bir uca 380km mesafe bulunan bir ağda çok büyük bir elektrik dağıtım şebekesini 7/24 canlı tutmak kesintisiz ve sürdürülebilir bir enerji arzını sağlamak ve aralıksız çalışıyoruz. Her yıl 100 bin civarında bir abone artışımız söz konusu. Geçtiğimiz yıl %4.8 oranında büyüme sağladık" ifadelerini kullandı.

KIŞA HAZIRLIK TAMAM

UEDAŞ'ın Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova illerinde hizmet verdiğini ve bu bölgenin sürekli göç noktasında olan jeopolitik öneme sahip bir alan olduğunu ifade eden Mesut Efe, "4 ilin tamamında hem elektrik satışı anlamında hem insan popülasyonu anlamında ciddi bir büyüme söz konusu. Geçmiş dönemlere göre yaklaşık 5 katına çıkmış olan yatırımlarımız ile bölgenin büyümesine bağlı olarak faaliyetlerimizi gerçekleştirip sahanın gerisinde kalmayacak şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi. Yaklaşan kış mevsimine karşı yoğun hazırlık yaptıklarını ve bu kışın sert geçmesine karşın önlemlerini aldıklarını dile getiren UEDAŞ Genel Müdürü Mesut Efe, "Bakım çalışmalarının birçoğunu tamamladık. Yazın bakım yapıp kışa hazırlık oluşturmaya çalışıyoruz. Planlamamız aralık ayı başında bütün bakım çalışmasını tamamlamak" dedi. Efe, "Her ne kadar gelişmiş sistemlerle çalışsak da yine de sahada çalışan ekiplerimizin niteliği niceliği gerçekten çok önemli. Biz kışa hazırlık olması münasebeti ile eksik olan personellerimizi tamamlama noktasına gidiyoruz'' dedi.

KESİNTİLERE 'SCADA' İLE ANINDA MÜDAHALE

Teknolojik yatırımların son hızla sürdüğünü ifade eden Efe, son olarak uzaktan arızalara müdahale imkanı sağlayan SCADA sistemini devreye soktuklarını dile getirirken, "Uludağ Elektrik Dağıtım olarak 4 ilde 41 trafo merkezinden enerji alıyoruz. Enerji 41 noktadan giriş yapıyor. Giriş yapılan noktalardan ilk beslenen ağ dağıtım merkezlerimizin 296 tanesini biz SCADA'ya dahil ettik. Şimdi oradan herhangi bir kesinti olduğu zaman bu kampusun içerisinde bulunan diğer binamızda yer alan SCADA merkezinde bulunan büyük ekranda, hangi noktada lokal kesintilerin yaşandığını, bölgenin alternatif besleme noktalarını ve hatta yaşanan kesintinin neden kaynaklandığını görerek, 5 dakika içinde alternatif hattan kesinti yaşanan bölgeye enerji akışını sağlıyoruz" dedi. Her yıl bu konuda yatırımlarının süreceğini açıklayan Mesut Efe, "Enerjinin en kısa sürede sağlanması noktasını biz SCADA merkezi üzerinden hayata geçirmiş noktadayız. 2017'de bu konuyla alakalı bir bütçe oluşturduk. Yerel bazda düşünürsek 10 bin tane trafomuz var. 296 trafo ile başlayan ana merkezdeki çalışmamız daha yerel lokal bazdaki trafo postaları diye ifade etmiş olduğumuz ana merkez olmayan diğer trafo postalarına kadar yayılıp uzun vadede 10 bin trafoya kadar çıkacak. Bunları yaptığımızda artık sistemi tamamen uzaktan kontrol edebilir, izlenebilir ve yönetilebilir bir noktaya Uludağ Elektrik Dağıtım olarak getirmiş olacağız.

DOĞAL AFETLERE ÖNLEM HAZIR

Doğal afetlere karşı hazırlık noktasında önlemlerini aldıklarını ve Bursa'nın meşhur lodosuna ilişkin çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Mesut Efe, 'Kuvvetli rüzgarlarda 'UEDAŞ'ı arıyoruz ama ulaşamıyoruz' serzenişlerini göz önünde bulundurarak çağrı merkezinde çalışan personel sayısını artırdıklarını söyledi. Efe, "Önceden Bursa, Yalova, Çanakkale ve Balıkesir için toplamda 120 kanalla ve 45 tane çalışan ile hizmet verirken şu anda 180 tane kanal 250 çağrı merkezi müşteri temsilcisi çalışanıyla hizmet verir duruma geldik" dedi. Müşteri memnuniyeti esaslı çalıştıklarını ve kullanıcılardan gelen her bildirimi önemsediklerinin altını çizen Efe, "Müşteriye iletişim anlamında ne kadar ulaşabiliyorsak aynı mantık ile müşterinin de bu yollarla bize ulaşabilmelerini sağlamak istiyoruz" dedi. Efe, depreme hazırlık noktasında Bursa Valiliği'nin Acil Afet Durum Merkezi çerçevesinde her yıl koordinasyon çalışması yürüttüklerini dile getirdi.

'BÜTÜNŞEHİR' İLE UYUMLU ÇALIŞMA

Kentsel dönüşümün ve bina sayısının arttığı Nilüfer'de kapasite yükseltici yatırımlar yaptıklarını kaydeden Efe, "2006'dan 2010 yılına kadar 151 milyon TL'lik yatırım yaptık. 2010-2015 arasının özelleştirme sonrası döneme geldiğini hesaba katarsak, 2015 sonunda 709 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirdik. 2020'nin sonuna geldiğimizde yaklaşık 1.2 milyar TL'lik yatırım öngörüyoruz. Bizim çalışmadığımız hiçbir bölge yok. Büyükşehir Belediyesi bütünşehir anlamında düşünüldüğü zaman Mustafakemalpaşa, İnegöl, Orhaneli, Keles'e kadar takip ediliyor. Mustafakemalpaşa'da biz yer altı çalışması içerisinde 6 milyon liralık yatırım yaptık. İnegöl'de hem merkezde hem de kırsalda 11 milyonluk yatırım gerçekleştirdik. Bu yatırımları koordine etmek, yüklenici bulmak, eş zamanlı çalıştırmak, yılsonuna kadar bunların tamamını planlamak gerçekleştirmek kolay bir şey değil. Yani yükleniciyi de belli bir durumda rahatlatmak zorundasınız" dedi.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.