Global sosyal medya ajansları We Are Social ve HootSuite tarafından 'Dijital Türkiye 2020' raporu yayınlandı.
Haber Giriş Tarihi: 25.02.2020 17:03
Haber Güncellenme Tarihi: 25.02.2020 17:03
Kaynak: Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Global sosyal medya ajansları We Are Social ve HootSuite tarafından yayınlanan "Dijital Türkiye 2020" raporuna göre, 83,88 milyon nüfusa sahip Türkiye'de yetişkinlerin yüzde 74'ü, yani 62,7 milyonu internet kullanıyor. Türkiye'de son bir yılda internet kullanan kişi sayısı 2,4 milyon, cep telefonu kullanıcısı 2,6 milyon, aktif sosyal medya kullanıcısı sayısı da 2,2 milyon arttı.
Raporda Türklerin günde ortalama 7 saat 29 dakikalarını internette geçirdiklerinin altı çizilirken; bu süre, Türk Uyku Derneği'nin araştırmasında belirlenen günlük uyku ortalaması ile aynı.
16-64 yaş aralığındaki kişilerin yüzde 89'u akıllı telefon kullanırken, yüzde 67'si diz ya da masa üstü bilgisayara sahip. Tablet bilgisayar kullananların oranı da yüzde 45. Rapor, Türklerin günde ortalama 3 saat 4 dakikalarını televizyon izleyerek, 2 saat 51 dakikalarını sosyal medyada, 1 saat 21 dakikalarını müzik dinleyerek, 58 dakikalarını da oyunla geçirdiklerini ortaya koyuyor. Dijital Türkiye 2020 Raporu'na göre, Türkiye'de toplam 54 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunuyor ve bunların yüzde 99'u sosyal medyaya mobil cihazlarla bağlanıyor
35,2 MİLYON E-TİCARET MÜŞTERİSİ
Türkiye'nin ilk para iadeli alışveriş sitesi kurucusu Güçlü Kayral, raporda Türkiye'nin e-ticaret potansiyelinin de ortaya konulduğunu belirterek, "Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) pazar büyüklüğü araştırmasından sonra en kapsamlı rapor olan Dijital Türkiye 2020'ye göre, 16-64 yaş grubundaki kişilerin 46,2 milyonu mal ve hizmet satın almak için internette arama yapıyor. Online alışveriş yapanların sayısı ise 35,2 milyon. Türkiye'de kişi başı ortalama 158 ABD doları tüketim malları için internetten alışveriş yapılıyor" dedi.
Güçlü Kayral, 62,7 milyon kişi günün 7 saat 29 dakikasını internette geçirirken ve 46,2 milyon kişi online mal ve hizmet arayışı yaparken, bunların sadece 35,2 milyonunun e-ticaret müşterisi olmasının yeterli olmayacağını savunarak, "Bu yüzden de e-ticaretin genel perakende içindeki payı yüzde 4-5'i geçmiyor. Gelişmiş ülkelerde bu oran yüzde 10-15 aralığında bulunuyor. Dijital vitrinlere bakmakla yetinen 10 milyonu aşkın internet kullanıcısını dükkanlara çekmeyi başarırsak, halen 80 milyar lira düzeyinde olan e-ticaret sektörünün büyüklüğü çok rahat 100-120 milyar lirayı bulur" diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
'Dijital Türkiye 2020' raporu yayınlandı
Global sosyal medya ajansları We Are Social ve HootSuite tarafından 'Dijital Türkiye 2020' raporu yayınlandı.
Global sosyal medya ajansları We Are Social ve HootSuite tarafından yayınlanan "Dijital Türkiye 2020" raporuna göre, 83,88 milyon nüfusa sahip Türkiye'de yetişkinlerin yüzde 74'ü, yani 62,7 milyonu internet kullanıyor. Türkiye'de son bir yılda internet kullanan kişi sayısı 2,4 milyon, cep telefonu kullanıcısı 2,6 milyon, aktif sosyal medya kullanıcısı sayısı da 2,2 milyon arttı.
Raporda Türklerin günde ortalama 7 saat 29 dakikalarını internette geçirdiklerinin altı çizilirken; bu süre, Türk Uyku Derneği'nin araştırmasında belirlenen günlük uyku ortalaması ile aynı.
16-64 yaş aralığındaki kişilerin yüzde 89'u akıllı telefon kullanırken, yüzde 67'si diz ya da masa üstü bilgisayara sahip. Tablet bilgisayar kullananların oranı da yüzde 45. Rapor, Türklerin günde ortalama 3 saat 4 dakikalarını televizyon izleyerek, 2 saat 51 dakikalarını sosyal medyada, 1 saat 21 dakikalarını müzik dinleyerek, 58 dakikalarını da oyunla geçirdiklerini ortaya koyuyor. Dijital Türkiye 2020 Raporu'na göre, Türkiye'de toplam 54 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunuyor ve bunların yüzde 99'u sosyal medyaya mobil cihazlarla bağlanıyor
35,2 MİLYON E-TİCARET MÜŞTERİSİ
Türkiye'nin ilk para iadeli alışveriş sitesi kurucusu Güçlü Kayral, raporda Türkiye'nin e-ticaret potansiyelinin de ortaya konulduğunu belirterek, "Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) pazar büyüklüğü araştırmasından sonra en kapsamlı rapor olan Dijital Türkiye 2020'ye göre, 16-64 yaş grubundaki kişilerin 46,2 milyonu mal ve hizmet satın almak için internette arama yapıyor. Online alışveriş yapanların sayısı ise 35,2 milyon. Türkiye'de kişi başı ortalama 158 ABD doları tüketim malları için internetten alışveriş yapılıyor" dedi.
Güçlü Kayral, 62,7 milyon kişi günün 7 saat 29 dakikasını internette geçirirken ve 46,2 milyon kişi online mal ve hizmet arayışı yaparken, bunların sadece 35,2 milyonunun e-ticaret müşterisi olmasının yeterli olmayacağını savunarak, "Bu yüzden de e-ticaretin genel perakende içindeki payı yüzde 4-5'i geçmiyor. Gelişmiş ülkelerde bu oran yüzde 10-15 aralığında bulunuyor. Dijital vitrinlere bakmakla yetinen 10 milyonu aşkın internet kullanıcısını dükkanlara çekmeyi başarırsak, halen 80 milyar lira düzeyinde olan e-ticaret sektörünün büyüklüğü çok rahat 100-120 milyar lirayı bulur" diye konuştu.
En Çok Okunan Haberler
Bursa merkezli operasyon: Suç örgütü çökertildi!
Şüphe üzerine durduruldu: Araçtan inmeyip, polise direndi!
26 Nisan 2024 Cuma günü maç programı: Bugün hangi maçlar var?
Bursa'da 2 avukatı darp eden iş insanı tutuklandı
Osmaniye'de yılan operasyonu!
Bursa'da feci kaza: Ölü ve yaralılar var
2024 kurbanlık fiyatları belli oldu mu? 1 ton dana kaç bin TL?
Bursa'da mobilya dükkanında korkutan yangın
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Kimse bizden sessiz kalmamızı bekleyemez
'Sözde komutan' Tekirdağ'da tutuklandı
Bursa üretilecek! Yeni Renault Duster'ın tanıtımı İstanbul'da yapıldı
Meydana gelen zincirleme kazada 1’i ağır 2 kişi yaralandı