2018'de gençler şirketlerden neler bekliyor?

Türkiye'de 50.000'e yakın Y kuşağı ile gerçekleştiren Universum İdeal İşveren Araştırması'nın sonuçları 2018 yılında işveren markalarının nasıl şekilleneceğini gösteriyor.

GÜNDEM, 12 Ocak 2018 Cuma, 15:02
2018'de gençler şirketlerden neler bekliyor?

Her yıl dünyanın 61 ülkesinde 1,5 milyon gençle gerçekleşen Universum İdeal İşveren araştırmasının Türkiye'de bu yıl 5.si yapıldı. 44.260 öğrenci ile Türkiye'de bugüne kadar yapılan en kapsamlı gençlik araştırması olan Universum İdeal İşveren Araştırması, gençlerin istihdama bakışı, sektörlerle ve şirketlerle ilgili algıları ve iş yaşamına dair beklentileriyle ilgili önemli ipuçlarını veriyor.

Y kuşağı ile gerçekleştirilen Universum İdeal İşveren Araştırması sonuçları işveren markalarının yol haritasını çizmesinde önemli bir etki oluyor. Y kuşağının kariyer hedefinde girişimciliğini ve yaratıcılığını kullanabileceği bir iş yaşamı istedikleri ortaya çıkıyor. Ardından ise "uluslararası kariyer yapmak", "insan yönetmek", "iş güvencesi" geliyor.

Araştırma gençlerin kariyer ve şirket seçimlerine dair karar alma süreçlerini şekillendiren 40 temel işveren markası unsurunun ölçümünü baz alıyor. Türkiye'de 5 yıldır gerçekleştirilen araştırmada birinciliği kaptırmayan işveren markası unsuru "profesyonel eğitim ve gelişim". Türkiye'nin üniversiteli gençlerinin bir şirketi çalışmak için ideal bir yer olarak görebilmesinde en belirleyici unsur, o şirketin çalışanlarının gelişimlerine yatırım yapmayı önemsemesi ve bunu sürdürülebilir kılması. Araştırma gösteriyor ki, Türkiye'nin üniversiteli Y Kuşağı yaşam boyu öğrenmek istiyor.

Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı & Universum Global Türkiye Lideri Evrim Kuran:"Türkiye'de Universum İdeal İşveren Araştırması'nın beş yıldır Türkiye'de de gerçekleştiriyoruz. Her yıl sonuçlarını Türkiye'nin en önemli işveren markası konferanslarından biri olan People Make The Brand'de paylaşıyoruz. Merakla beklenen sonuçlar ve konferansta ele alınan konular işveren markalarının geleceğini şekillendiriyor. Kasım ayında gerçekleştirdiğimiz People Make The Brand 2017'de Universum İdeal İşveren Araştırması sonuç olarak şirketlerin artık sadece müşterileri nezdindeki algılarına yani tüketici markalarına ya da kurumsal markalarına değil, aday ve çalışanları nezdindeki algılarına da odaklanmak zorunda olduklarını ortaya koyuyor. İşveren markalarına diyoruz ki insanların uçmasını ve şirketinizi uçurmasını istiyorsanız kanatları ve yolculuğu iyi tasarlamalısınız." dedi.

BURSA
Sosyal pencereden bakanlar (20 Haziran 2018)
Sosyal pencereden bakanlara bugün, Bursa Valisi İzzettin Küçük, AK Parti Bursa Milletvekili adayı...
BURSA
Kahvehane kültürü bitiyor mu?
12 yıldır Bursa Kahveciler ve Benzerleri Odası Başkanlığı görevini üstlenen Yavuz Özkarayurt, "So...
SAĞLIK
Sağlık Bakanlığı uyardı! Saç ekimi...
Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Alper Cihan, saç ekimi konusunda vatandaşları uya...
SPOR
Macaristan'da Marco Rossi dönemi başladı!
Macaristan Milli Futbol Takımı, İtalyan teknik adam ile 2020'ye kadar sözleşme imzaladı
DÜNYA
İsrail insanlık dışı uygulamalarına bir yenisini ekledi
İsrail işgal güçleri, Barı Şeria'daki El Halil kentinin Tel Rumeida Mahallesi'nde yaşayan Filisti...
DÜNYA
ABD'den tarihi karar! Ayrıldıklarını açıkladılar
ABD'nin BM Daimi Temsilcisi Nikki Haley, ülkesinin BM İnsan Hakları Konseyi'nden ayrıldığını açık...
BBP Lideri Destici'den Kızılcahamam İlçe Kaymakamına ziyaret
Güneşe çıkmadan bunlara dikkat edin!

En Çok Okunan Haberler