Endonezya'da geçen yıl düşen ve 162 kişinin hayatını kaybettiği AirAsia Havayolları'na ait uçağın kazasının raporu açıklandı. Kazanın nedeni, sigorta panelindeki lehimin zarar görmesiyle koruma sisteminin devre dışı kalması.
Haber Giriş Tarihi: 01.12.2015 13:22
Haber Güncellenme Tarihi: 01.12.2015 13:22
Kaynak: Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Geçen yıl 28 Aralık'ta meydana gelen uçuşta Airbus A320 tipi uçak anormal duruma girerek Java Denizi'ne düşmüştü. Yapılan incelemede, bir önceki seferde oto pilot arızası meydana geldi. Kaptan pilot bakım ekibini çağırdı. Sistemin arızası giderildi.
Ancak uçuş sırasında oto pilot yeniden arızalandı. Bunun üzerine kaptan pilot sistemin sigortasını çekti. Sistem devre dışı kalırken, sigorta panelindeki lehimin hasarlanması nedeniyle uçuş kumandalarını sınırlayan sistem de devre dışı kaldı. Airbus yolcu uçaklarında, yatış, tırmanış, dalış gibi kumandaları limitleyen sistem bulunuyor.
Tam bu sırada uçak yatış yapmaya başladı. Ancak iki pilot sistemin yatışı durdurmasını beklerken uçağı kontrol altına alamadı. Yatış 104 dereceye ulaşırken A320, dakikada 6 bin 600 metre irtifa kaybetmeye başladı. Anormal duruma giren uçak pilotlar tarafından kurtarılamadı ve A320 denize çakıldı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İşte o uçağın düşme sebebi belli oldu
Endonezya'da geçen yıl düşen ve 162 kişinin hayatını kaybettiği AirAsia Havayolları'na ait uçağın kazasının raporu açıklandı. Kazanın nedeni, sigorta panelindeki lehimin zarar görmesiyle koruma sisteminin devre dışı kalması.
Geçen yıl 28 Aralık'ta meydana gelen uçuşta Airbus A320 tipi uçak anormal duruma girerek Java Denizi'ne düşmüştü. Yapılan incelemede, bir önceki seferde oto pilot arızası meydana geldi. Kaptan pilot bakım ekibini çağırdı. Sistemin arızası giderildi.
Ancak uçuş sırasında oto pilot yeniden arızalandı. Bunun üzerine kaptan pilot sistemin sigortasını çekti. Sistem devre dışı kalırken, sigorta panelindeki lehimin hasarlanması nedeniyle uçuş kumandalarını sınırlayan sistem de devre dışı kaldı. Airbus yolcu uçaklarında, yatış, tırmanış, dalış gibi kumandaları limitleyen sistem bulunuyor.
Tam bu sırada uçak yatış yapmaya başladı. Ancak iki pilot sistemin yatışı durdurmasını beklerken uçağı kontrol altına alamadı. Yatış 104 dereceye ulaşırken A320, dakikada 6 bin 600 metre irtifa kaybetmeye başladı. Anormal duruma giren uçak pilotlar tarafından kurtarılamadı ve A320 denize çakıldı.
En Çok Okunan Haberler
Bursa merkezli operasyon: Suç örgütü çökertildi!
Şüphe üzerine durduruldu: Araçtan inmeyip, polise direndi!
26 Nisan 2024 Cuma günü maç programı: Bugün hangi maçlar var?
Osmaniye'de yılan operasyonu!
Bursalılar dikkat elektrik kesintisi! | 26 Nisan 2024 Cuma
2024 kurbanlık fiyatları belli oldu mu? 1 ton dana kaç bin TL?
Bursa'da feci kaza: Ölü ve yaralılar var
Bursa'da mobilya dükkanında korkutan yangın
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Kimse bizden sessiz kalmamızı bekleyemez
Bursa'da JASAT Mercek-6 Operasyonu!
Bursa'da çöpte korkutan manzara: Et parçaları bulundu
Bursa'da 3 ortak ile dolandırıcı arasında kavga!